Katolina's Travels

Terug in het koude kikkerlandje!

HELAAS! HELAAS! HELAAS! Mijn reis zit er weer op en ik heb mijn vriendje achter moeten laten in het mooie Vietnam waar hij de reis nog af gaat maken. Ik zal jullie nog even op de hoogte stellen van het allerlaatste stukje van de reis en daarna zal ik jullie niet verder vermoeien :P De laatste dag van de vakantie heb ik samen met Wouter een tripje gemaakt naar de Tam Coc grotten. Ik ben erg blij dat we dit hebben gedaan, want dit is toch wel één vna de mooiste tripjes geweest van de vakantie. We zijn eerst met een lokale bus naar het dorpje Ninh Binh gereden. Daar hebben we een fiets gehuurd en zijn we naar de afvaart van de bootjes gefietst. Ongeveer 5 kilometer verderop... Best wel eng fietstochtje omdat we vlak langs het grote verkeer fietsen en zoals ik jullie al eerder heb verteld, dat gaat op zijn vietnamees :) Bij de grotten aangekomen moesten we natuurlijk wat entree tickets hebben om een bootje te kunnen nemen, maar dan werden we in ieder geval geroeid door de grotten, tenminste dat dachten we... Maar als snel kreeg Wouter ook een riem in zijn handen gedrukt zo van: help maar even! Eerlijk gezegd vonden we dat een beetje belachelijk omdat je gewoon betaalt voor een bootje met bestuurder. Wij hadden zelfs twee mensen die aan het roeien waren waardoor we niet meer naast elkaar konden zitten. Dus Wouter heeft de riem ook snel weer in de boot gelegd om zelf van het tripje te genieten. Al varend gingen we tussen enorme rotsen door en soms eronderdoor, dus we zijn op die manier door de grotten gevaren. Echt heel erg mooi allemaal. Het weer was ook heerlijk, erg zonnig en warm, maar door het briesje op het water was het goed uit te houden! Toen wij 's avonds om een uur of 8 terug waren in Hanoi zijn we voor de laatste keer lekker uit eten geweest en heb ik nog een paar cdtjes gekocht... Toen zou ik alleen teruggaan naar ons guesthouse omdat Wouter al eerder was gegaan alleen ik had toch wat moeite die te vinden. Ik had niet de goede kaart mee en ik kon me niet zo goed orienteren al overdag, maar ik heb het uiteindelijk toch gered! En toen hebben we heerlijk nog een beetje in de hotelkamer gehangen om te genieten van de laatste tijd de we nog samen hadden! De volgende dag had ik de ochtend nog en mijn tas was voor het grootste deel al ingepakt. Dat had ik eerder die week al gedaan om te kijken of ik nog wel meer dingen kon kopen of dat het dan niet meer zou passen :) :) Dus we hadden nog wat tijd over en ik wilde graag nog nette schoenen halen dus daar gingen we voor! Dit was vrij snel gelukt en toen werd het echt tijd om me klaar te maken voor vertrek. Alles verliep prima en achteraf was ik veel te vroeg op het vliegveld... Natuurlijk had mijn vliegtuig ook nog vertraging en ik had nog een reis van 29 uur voor de boeg! Maar ik heb het allemaal overleefd en ben veilig in Nederland aangekomen. Daar had mijn baggage wat meer moeite mee dus die heb ik helaas nog niet terug, maar hopelijk komt die in de komende dagen ook nog! Ik hoef pas donderdag weer te werken dus ik krijg eerst de kans om een beetje te acclimatiseren, en dat is nodig, want alles is een beetje vreemd en wennen. Ik weet nog niet of ik blij ben dat ik thuis ben of baal dat ik thuis ben... Het hangt er nog een beetje tussenin! Ik zal nu eerst de vertrouwde stad Leeuwarden in!