Katolina's Travels

Perugia/Umbria het groene maar o zo Nederlandse hart van Italie

We zijn eindelijk vertrokken uit Napoli nadat we op de derde dag nog een teleurstelling hadden. We zouden voor de tweede keer proberen naar de eilanden te gaan, maar de boottocht bleek nogal wat duurder dan verwacht. Dat had ons dan meer dan 34 euro pp gekost voor een paar uurtjes op een eiland. Dus dat hebben we laten varen en we hebben de eerste de beste trein gepakt weg uit die voor ons 'nare' stad.

Na twee uurtjes hebben we een uurtje op Rome stilgestaan voor de overstap. Was best fijn om daar even te zijn, even op vertrouwd terrein ofzo. En ik was toen we vertrokken uit Rome vergeten een magneet (die spaar ik tegenwoordig van alle landen/steden) te kopen dus dat kon ik ook nog mooi even doen. Daarna nog drie uurtjes door naar Perugia. Daar aangekomen zijn we per ongeluk in een verkeerde bus gestapt waardoor we de laatste goede bus net hadden gemist. Maar gelukkig was er het telefoonnummer van de jongeman van het hostel, Manuele. Dus die heeft zijn 10-euro pickup service gebeld. Achteraf was ik daar wel blij mee want vanaf de bus hadden we nog wel een eindje moeten lopen met onze backpacks. We zitten op dit moment op een boerderij 4 kilometer buiten Perugia. Het is een bijzonder gezellig plekje met heel veel mensen, een schitterend uitzicht, een barbeque en een zwembad. Daarnaast is het ver van buren verwijderd dus we kunnen hier lekker onze gang gaan. Heel fijn dus! Maar waar we ons hier nogal over verbazen is het aantal Nederlanders op de boerderij. Ik weet niet eens hoeveel precies, maar er waren alleen Nederlanders een paar Aussies, twee denenen iemand uit Wales. Gisteren en vandaag zijn de denen vertrokken en zijn er twee amerikanen,twee polen en twee meiden uit Azie bijgekomen. Het is dus iets gevarieerder, maar geloof me het is hier nog steeds voornamelijk vol met Nederlanders. Ik vind het persoonlijk hier op de boerderij heel erg gezellig.

En dat is niet alleen in het hostel het geval, we worden hier letterlijk gek van alle Nederlanders. Gisteren de stad Perugia bekeken en we konden nergens kijken of we zagen Nederlanders. Enorm balen ook dat we niet meer ongegeneerd over mensen kunnen roddelen, maar dat went nu al een beetje. Blijkbaar vindt Nederland Umbria erg mooi! De stad Perugia is echt prachtig. Het ligt op een heuvel en daardoor heb je op verschillende plaatsen prachtig uitzicht over andere delen van Umbria. Het is werkelijk ongelooflijk, overal zie je groen en er zijn zulke mooie middeleeuwse woningen en gebouwen! In de minimetro hadden we een vrouwtje ontmoet die uit Australie komt maar twee jaar in Perugia heeft gewoond, dus die heeft ons precies verteld waar we allemaal heen moesten gaan. We hadden echter genoeg tijd om het hele centrum te bekijken. Zeker de moeite waard, deze stad komt op mijn lijstje met favorieten!

Gisterenavond hebben we met bijna alle Nederlanders en vier Aussies een bbq gehouden. Dat was ook heel erg gezellig. Er waren zelfs nog allemaal mensen die later aankwamen op de boerderij en ook zijn aangeschoven. Een dolle boel dus! Willeke en ik hebben zelfs na de barbeque een duik in het zwembad genomen dat eigenlijk best warm was! Super! Iedereen was echter heel snel moe, dus zijn we vroeg naar bed gegaan.

Vandaag zijn we naar Lago Trasimeno (een meer) geweest met Richard, de man uit Wales. Hij heeft een auto en ging ook die kant op dus konden we een lift krijgen. We hebben uiteindelijk de hele dag samen doorgebracht en hij is nu de bbq aan het aansteken zodat we straks een heerlijk biefstukje gebakken aardappeltjes kunnen eten! We zijn in een eiland in het meer gegaan en hebben daar zo ongeveer het hele eilandje rondgelopen en lekker gelunched. We kwamen er achter dat het echt maar een heel klein eilandje was. Dit was een fijne en ontspannen dag. En hopelijk gaan we vanavond nog naar een feestje naar een dorpje in de buurt met Manuele, zijn vriendin en een vriend genaamd Christian. Hij heeft ons daarvoor gisteren uitgenodigd (Christian) en het is geweldig om een keer naar een locals party te gaan natuurlijk. Dus wie weet daarover later meer! In ieder geval staat morgen Assisi op het programma!

In ieder geval kan ik iedereen verzekeren dat het hier echt genieten is, dit is wat ik noem vakantie! En ik zou bijna iedereen willen aanraden het een keer te bezoeken, maar ik ben bang dat het hier dan nog ernstiger overspoeld wordt met Nederlanders, dus doe ik dat niet!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!