Katolina's Travels

Het begin valt alles mee

Yeah!!! Ik ben helemaal veilig en zonder problemen of obstakels aangekomen in Bangkok! Ik had hier van alles verwacht omdat ik veel minder positieve verhalen had gehoord. In die zin dat de meeste mensen zeggen binnen enkele dagen de stad uit te willen in verband met de drukte.

Wat dat betreft valt de stad mij tot nu toe alles mee. Sterker nog, qua verkeer en gekte is het nog niets vergeleken bij Ho Chi Minh City of Hanoi. Daar is het nog veel drukker.

Nou moet ik wel zeggen dat ik van mijn eerste dag hier wel een relaxte dag heb gemaakt! Toen ik aankwam op het vliegveld ben ik eerst in de bus naar Khao San Road gegaan, main backpackers area... Je ziet hier ook meer toeristen dan locals! Maar gezellig is het in deze omgevingin ieder geval wel.

Er zat een duitse jongen (Philip)bij mij in de bus, met wie ik ook al in het vleigtuig zat. Toen hebben we elkaar niet gesproken, maar in de bus raakten we aan de praat. Toevallig wilden we beide naar hetzelfde hostel gaan en hij was al eerder in Bangkok geweest, dus toen we uit de bus stapten kon ik zo achter hem aan wandelen... Best makkelijk dus. Bij het hostel aangekomen bleek alleen helaas dat deze vol zat. Philip had nog een ander hostel op het oog, maar daarvoor moest hij met de taxi. Ik wilde graag in de omgeving van Khao San blijven, dus onze wegen zijn alweer gescheiden. Ik hoefde niet lang te zoeken naar een vervangende kamer en ik zit nu om de hoek bij een ander hostel, genaamd Merry V. Dit is ook een prima hostel en ik kan hier ook lekker gemakkelijk ontbijten. Ik heb de eerste nacht een kamer voor mezelf gekozen met een eigen douche, maar zonder airco!Ik vond dat ik maar meteen 'warm turkey' moest gaan.

Toen ik een plekje had heb ik snel mijn spulletjes gedropt, ben wat gaan eten en ben toen in bed gedoken. Ik heb in het vliegtuig (hoe verassend voor mij) niet kunnen slapen dus ik was vrij moe. Drie uurtjes bijkomen en toen ging de wekker om mijn eerste rondje door de stad te gaan doen.

Ik merk dat ik het heerlijk vind om weer in Azie te zijn en genoot dan ook met volle teugen van mijn slenter wandeling door Khao San Road. Af en toe een praatje met verkopers oflocals en iedereen blijft zoaardig als jij dat ook bent, super gewoon!Lekker wat gegeten en vanaf het terras het plan gemaakt om nog verder te ontspannen deze dag. Ik heb mezelf namelijk heerlijk verwend met een olie massage (een uur voor ongeveer 5 eur :))) en ik kon het ook niet laten vervolgens langs de pedicure te gaan. Ronduit heerlijk allemaal! Daarna ben ik nog even met de tuktuk, na wat onderhandelen, naar China Town gegaan. Daar was het leuk om rond te lopen omdat ik hier juist wel vooral locals tegenkwam. Ik kon hier de straten niet eens doorkomen zoveel eetstalletjes stonden er soms. Na een half uurtje de tuktuk terug en nu weer in het hostel. Ik ga zo een goede nacht draaien en dan ga ik morgen de culturele dingen in Bangkok bekijken!

Ik wilde jullie in ieder geval allemaal laten weten dat het hier allemaal prima is en dat ik mij helemaal super voel!

PS. Het gehalte Nederlanders is hier behoorlijk hoog, dat is dan wel weer jammer!!

Reacties

Reacties

Irene

Wat fijn om te lezen dat alles goed is gegaan en je een positief gevoel hebt! Hopelijk blijft dat de komende weken het geval. En wat betreft die massage; grrr... jaloers!
Geniet!
X

Matthijs M

Há Kat,

Goed om te lezen dat je reis goed is verlopen. Een goede start is de helft ;-)

Ben benieuwd naar wat je voor de rest allemaal gaat doen. Ik neem aan dat er ook wel wat foto's komen, toch?

Adios en veel plezier

Matthijs

marco en marleen

Wat een super goed begin! Knap hoor dat je dit i j eentje onderneemt! We zijn benieuwd wat je allemaal nog gaat beleven! Hou ons maar op de hoogte, maar nu maar even avonturen beleven in dromeland :-) Buenos noches!

Liefs m en m

Alex en Douwina

Heel veel plezier de komende maanden, zijn benieuwd naar je reisverhalen!!

Groeten van Alex en Douwina

Johanneke

Fijn te lezen dat je een goede heenreis hebt gehad. En natuurlijk; een goede slaapplek. Heel belangrijk :)

Foto's bekeken. Ziet er tof uit!

Ben benieuwd naar je volgende belevenissen!

Liefs xx

Willeke

Hey chickie,

Klinkt goed allemaal. Blij dat je je wat thuis voelt in Azie en dat je voor alsnog ervoor gekozen hebt jezelf lekker te laten verwennen met massages en pedicures, chill!

Hier alles goed, aankomende vrijdag laatste dag werken voor het hotel, ole! Ik kan niet wachten om zelf ook alleen nog maar leuke dingen te gaan doen.

Ik hou je op de hoogte!

Liefs

Jacob

Kan niet anders dan aansluiten bij de rest: mooi dat je veilig bent aangekomen en een goed plekje hebt gevonden !

+1 voor 'Ik vond dat ik maar meteen 'warm turkey' moest gaan.' haha :)

José

Had al van Jantiena vernomen dat je goed was aangekomen, maar kan nu zelfs al een verhaal lezen!
Klinkt goed allemaal! Qua massage sluit ik me trouwens aan bij Irene :)

En leuk dat je er ook zo snel al foto's bijgezet hebt, leuk om te zien! Zo'n andere wereld, echt tof!

Geniet ervan en ik vind het echt leuk om op deze manier een beetje op de hoogte te blijven :D

Veel liefs!

Siti

Hey Katje,

Ik zie dat je al een lekker bordje met eten hebt gevonden!! Goed onthouden hoor al die lekkere geuren en smaken hihi. Fijn om te weten dat je goed bent aangekomen in Azië, en dat je je lekker laat verwennen en de cultuur goed aan het opsnuiven bent. Leuk om je reisverslag te lezen en we kijken uit naar het volgende berichtje.

Dikke kus en liefs

Robert en Siti

Fleur

Hey Kat!

Leuk om al zo snel een verhaaltje van je te lezen! Echt fijn dat je je meteen zo fijn en op je gemak voelt.. Ik hoop dat je een super tijd gaat hebben en zal trouw je leuke verhaaltjes blijven volgen :)

Veel liefs,
Fleur

Hoit en Mim

Hoi positivo,

Het doet ons goed te horen dat je een goede reis en een prima eerste indruk van Bangkok hebt. We hopen dat je verblijf aldaar ook prima blijft. Je eerste verhaal straalt van alle kanten, direct uitgeprint voor de familie zonder computer. Zeg meid, pas wel op op Java, daar schud momenteel alles! Zie nu al uit naar je volgende verhaal.
Met Bildtse Groetnis uit Ouwe-Syl

Bas

Hey! Een goed begin is het halve werk wordt wel gezegd toch? :) Klinkt goed allemaal! Geniet ervan en veel plezier!

x Bas

Alef

He Kat!

Wat vet om te lezen dat de vlucht goed is verlopen... Gelukkig maar, want anders had het je eerste paar dagen al kunnen vernaggelen... Je bent wel in een hele andere wereld terecht gekomen (foto's), maar dat was natuurlijk ook de bedoeling; maar het is erg leuk om te zien! Ik hou je verhalen in de gaten... Geniet van al het moois...

Kus Alef

Gonnie

Hey leave!
Dus nog niets met je bagage gebeurd, das in ieder geval heel gaaf! Sounds good allemaal chicka, me is a little jealous! Enjoy, enjoy!
Dikke tút

Katolina

Thnx voor al jullie leuke reacties! Vanavond richting Jakarta. Daar vandaan zal komende week vast een volgend verhaal komen :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!