Katolina's Travels

Zon, zee, strand en PADI

Zozo... Ik geloof dat iedereen denkt dat ik het te druk heb ofdat ik lui aan het worden ben. In ieder geval hoor ik dat er enig gemis rond mijn verhalen is ontstaan ;) Ik hou het deze keer ook kort (hoop ik), maar ik ben inderdaad de afgelopen dagen wat druk geweest en mijn laatste dagen probeer ik ook volop te genieten en niet te veel tijd op internet te spenderen.

Ik heb na Chiang Mai eerst een paar dagen volop gerelaxed op Koh Samet. Een duur maar o zo mooi eiland. Het is superklein en heeft geen verharde weg, wat inhoudt dat je stuiterend in een jeep van de ferry naar je hostel wordt gereden. En dat kan nog wel eens gevaarlijk worden als je ondertussen probeert een foto te maken van een ING taslabel en iemand geld moet betalen. Ik ben wel drie dingen bijna verloren op dat ritje. Maar het maakt het eiland weer net even wat meer bijzonder. Zoals jullie op de foto's kunnen zien is het strand echt schitterend en het water was helemaal fantastisch. Als je ergens een fijne zonvakantie wilt hebben dan kan ik Koh Samet zeker aanraden. Ook als je een feestje wilt hebben kun je op Koh Samet wel terecht, ik zeg verder niets: zie foto's.

Na Koh Samet ben ik doorgegaan naar een ander eiland, Koh Chang. Hier wilde ik graag mijn PADI gaan halen. En daar ben ik de afgelopen dagen druk mee bezig geweest. Het zijn drie zeer intensieve dagen geweest (vaak tot minimaal 7/8 uur in de avond). En na hetduiken moest er natuurlijk nagepraat worden enmoesten we genieten van eenheerlijke maaltijd.Vandaar ook het gebrek aan lange verhalen hier. Inmiddels ben ik geslaagd voor mijn PADI, en daar ben ik heel blij mee. Het was supergaaf om te doen, hoewel ik niet kan zeggen dat ik al heel veel gezien heb. We hebben ik het open water vooral nog oefeningen gedaan en van de vier duiken in open water hebben we maar 1 duik echt volledig kunnen genieten en heb ik Nemo gezien. DE vis die ik absoluut een keer in het echt in een zee wilde zien en dat is in ieder geval gelukt. Maar omdat we nog geen super indrukwekkende dingen hebben gezien hebben mijn cursus buddys en ik besloten om morgen nog twee fundives te maken. Geen oefeningen meer en volop tijd om om ons heen te kijken. En onze instructeur uit de cursus gaat mee om foto's van ons te maken, dus dat is ook wel een prettig gevoel. We kunnen zo mooi wat meer ervaring opdoen met het duiken en wat zekerheid ontwikkelen. Onder water je voortbewegen, draaien en stijgen en dalen is nogal wennen in het begin namelijk. Ik heb me af en toe echt superklunzig gevoeld onder water. Vooral het effect van het vullen van je longen en daarmee omhoog gaan en bij het uitblazen weer naar beneden zakken was even wennen. Maar ik begin het nu door te krijgen en dat is wel zo makkelijk en maakt het mooier, je kunt daardoor namelijk ook dichterbij komen. Ik ben in ieder geval blij dat ik de curus gedaan heb en dat ik gisteren met 98% de test gehaald heb! Hopelijk kan ik jullie snel de foto's van morgen laten zien, maar die zal ik vanuit Nederland uploaden, want ik vlieg maandag richting NL en kom dinsdag aan! Dus ik zie jullie allemaal heel snel weer.

Voor nu zou ik zeggen, geniet van de nieuwe foto's!

Reacties

Reacties

Rommie

Hé lieverd,

Jammer dat het er alweer bijna op zit. Ik heb echt genoten van je verhalen de afgelopen maanden. En vanaf volgende week is het hopelijk andersom. De vertrek-spanning slaat hier wel zo'n beetje toe nu hoor! :-) Maar we'll meet voordat ik wegga, whoehoe!!

Goeie terugreis alvast en tot snel!!

Kus

Marco en Marleen

Hee avonturier!!!

Wat heb je wat meegemaakt de afgelopen maanden...een hele ervaring, wat niemand je meer af kan nemen!! Wij zijn sinds een paar weekjes ook weer definitief teruggekeerd naar ons koude kikkerlandje :-) Zo te zien heb je daar nog zomers weer...bereid je maar voor...echte hersft is het hier niet, maar toch een stukkie kouder dan daar hoor!! We wonen nu weer in Nederland, dus laten we snel eens even afspreken om uitgebreid bij te kletsen!!! Heeeele goeie reis terug en we spreken elkaar snel!

Liefs m en m

Alef

He Kat!

Je gaat nu je laatste dagen in... We kijken uit naar je terugkomst! Geniet er nog maar even van! Tot snel...

Kus!

Malou

Hoi Kat!

Wat gaaf voor je PADI! Ik heb laatst een introduik gedaan voor mn PADI. Ik ben helemaal verslaafd geraakt. Duiken is ZOOOO leuk! Ik heb besloten om mn PADI maar in Nederland te gaan halen en wie weet wat mijn eerste duikbestemming wordt!!?! :) Gaaf hoor!! Ik ga nu maar even je foto's bekijken!

Goede terugreis alvast!! Trek je warme kleding maar vast aan! :(

Liefs

Siti

Hey lieve kat,

super om te duiken!! Echt een heel leuke ervaring, en toch nog even Nemo gezien. Je bent inderdaad lekker bruin geworden en ik werd wel even jaloers van je leuke kiekjes op het strand. Hier is de temperatuur ook erg hoog voor de tijd van het jaar maar dat wat jij hebt redden we niet. Geniet nog maar even flink de laatste dagen en wij wensen je alvast een goede reis terug! Tot in Nederland!!

Liefs en kus
Siti

Johanneke

W00000t! Katolina komt bijna thuis!

Fijn om weer wat te horen. Klinkt weer super goed; duiken is zo tof.

Ik wens je alvast een heule goede reis terug! Maar voor nu nog een heel fijn weekend.
Pas goed op jezelf.

Liefs!!

Willeke

Bijna thuis, bijna thuis! Weet je al hoe laat je dinsdag verwacht om naar je appartementje terug te keren?

Ik hoop dat je het leuk hebt gehad op je laatste twee dives, er valt zo ongelofelijk veel moois te zien onder water... Ik heb er altijd van genoten.

Ik heb zin om je weer te zien! Spannend! Alvast een goede reis gewenst, mocht ik je niet meer kunnen skypen...

Heleen

Hee Kat,

Morgen vlieg je alweer terug. Gelukkig heb je nog goed kunnen genieten de laatste dagen. Gaaf dat je je PADi hebt! Super.

Een goede terugreis gewenst en tot snel!

Kus

Klasina

Welkom Thuis. We zullen je verhalen missen maar zijn desondanks blij dat je weer goed en wel thuis bent. Tot ziens bij je ouders.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!