Katolina's Travels

De (eerste) parel in de Andaman zee

Het eiland Langkawi is een van de mooiste eilanden die ik tot nu toe heb bezocht! Het regenseizoen is daar net voorbij maar het is nog niet volop hoogseizoen, dus ik was er in de perfecte periode.

De eerste avond hebben we meegedaan aan de bbq van ons hostel. Erg leuk gedaan allemaal. Iedereen van het hostel kan dan meeeten en je kunt zoveel nemen als je wilt. Ze hadden sate, vis, kip, aardappelen, salades, brood eigenlijk alles wat bij de bbq hoort. Heerlijke maaltijd dus.

De volgende dag hebben Eveline en ik genoten van dagje strand, dat hadden we wel verdiend vonden we! Het was heerlijk op het strand, met uitzicht op de andere, kleinere eilanden voor de kust. Wel kwamen we er achter dat het bloody hot is wanneer het hier geen regenseizoen is. Ongehoord... We zijn die eerste dag gelijk enorm verkleurd terwijl ik niet eens doorhad dat ik en die paar weken ook alweer zoveel kleur was verloren. Er was nog een enorme kwal op het strand, die jullie waarschijnlijk op de foto's al hebben ontdekt. Het zeewater was warm, maar nog net koud genoeg om ons een beetje verfrissing te geven in de brandende hitte. Ik voelde me af en toe bijna alsof ik in een openlucht sauna zat. We hebben dan ook maar niet te veel uitgespookt, maar wel gepland om de volgende dag een fiets te huren om het eiland te verkennen. Tja, je vraagt het je af he...

Maar het fietstochtje bleek een enorm succes te zijn! Het weer was minder heet dan de dag ervoor en er was meer bewolking, daarnaast vang je op de fiets wat meer wind. Het was dus aardig aangenaam om te fietsen. Helaas waren de fietsen niet zo goed als ze er op het eerste oog uitzagen. Ik denk dat ik zo ongeveer 7 keer mijn ketting opnieuw er om heen heb moeten doen, maar behalve vieze vingers en benen was dat niet zo'n probleem. De remmen werkten bij mij in ieder geval goed! We hebben het zelfs goed gehaald door de bergjes. Soms hebben we kleine stukjes naar boven moeten lopen, maar het meeste konden we wel halen. Vooral met de snelheid van een afdaling ervoor konden we aardig doorgaan. Goed te doen dus... We zijn bij een waterval geweest, die best spectaculair was. Het is in ieder geval een van de mooiste die ik heb gezien. Eerst zijn we onderaan de waterval geweest en daarna zijn we naar de start van de waterval gegaan. Daar konden we gewoon rondlopen en we konden het niet laten om de rivier/stroom even opwaarts te volgen. Dat leverde ons natuurlijk prachtige plaatjes op, maar ook natte voeten... Mijn schoenen waren toch een beetje te glad. Nou was het niet erg want we hadden allebei nog slippers mee.

Na de waterval zijn we op onze weg terug gestopt bij de Cable Car. We hadden voor deze attractie een enorme prijs verwacht, maar dat viel voor het eerst heel erg mee. Dus zijn we naar boven gegaan. We zijn tot een hoogte van ongeveer 700 meter gegaan met de kabelbaan om te genieten van prachtig weidse uitzichten. De kleuren van de zee, de bomen en het witte zand zagen er indrukwekkend uit, zelfs terwijl het een beetje heiig was. Ik hou enorm van mooie uitzichten, dus voor mij was dit echt het beste deel van ons dagtripje! Maar jullie kunnen het natuurlijk zelf zien op de foto's. Er was naast de kabelbaan nog de mogelijkheid om een enorme loopbrug over de wandelen voor nog meer uitzichten. Deze brug is niet aan te raden voor mensen met hoogtevrees, hij bewoog af en toe een beetje in de wind en sommige planken voelden wel eens wat los. Maar ik vond het wederom prachtig. Je kon hier wat beter uitkijken naar de andere kant van het eiland. Daarna op de fiets weer terug, inmiddels toch wel wat last van zadelpijn, dus we waren blij dat we terug waren.

Mijn laatste dag in Langkawi zijn we op een Island-hopping trip geweest. Waar wij helaas wat andere verwachtingen van hadden dan we kregen. Wij hadden een langzame, grote boot verwacht waarop we lekker uit konden strekken en van de zon genieten terwijl we voeren. Het werd een speedboot waar we met zijn allen opgepropt naast elkaar op bankjes zaten. We zouden naar drie eilanden gaan, dat werden er eigenlijk maar twee, de derde hebben we vanaf een afstand gezien tijdens het kijken naar de arenden. De rest van de trip was eigenlijk best ok, we hebben er ook wel van genoten, maar we hadden gewoon even wat anders verwacht. We kwamen eerst aan bij een eiland waar er een meer in het eiland was, daar hebben we even in gezwommen. Op al deze eilanden waren trouwens enorm veel maquaques te vinden. Dit lijken hele schattige aapjes, maar zoals jullie je misschien herinneren van mijn verhaal over Bako, ze zijn niet zo schattig. Ze zijn eigenlijk heel hebberig en best aggressief, oh ja en ze zijn dol op Burka's. Ze komen zelden echt op mensen af, maar als ze een burka zien lijken ze soms wel gek te worden. Ik heb er geen verklaring voor, maar ze springen zo op een burka af en gaan er in hangen ofzo, heel apart... Goede reden om die dingen niet meer te dragen dacht ik zo! Het tweede eiland gingen we kijken naar de arenden die zichzelf voedden met vissen. Gaaf om te zien! Als laatste gingen we naar een eilandje om even te liggen en te zwemmen, wat ook erg mooi was.

Helaas zat mijn tijd in Langkawi er toen al op en ben in richting Penang gegaan om mijn vluchten naar Thailand te gaan halen. Daar ben ik nu... Ik vind het jammer dat ik niet wat meer tijd had op Langkawi omdat ik het erg mooi vond, maar ik zit nu weer in een mooie stad waar ik veel kan doen en ik weet dat ik straks nog meer mooie eilanden (Thaise) te zien krijg! Eveline en ik zijn opgesplitst, maar wij hopen elkaar straks op de eilanden weer te treffen... Gezellig dus!

Reacties

Reacties

Klasina

Ik heb bijna een dag voor de computer gezeten. We zijn zelf ook even met vacantie geweest en dus moet ik nu heel veel in halen, maar ik geniet ervan. Mooie verhalen en prachtige foto's, geniet ernog maar even van.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!