Katolina's Travels

Kat says Hi from Saigon!

Yo!! Ik ben veilig aangekomen in Ho Chi Minh City (Saigon). Het was een redelijk lange reis maar doordat ik twee keer over moest stappen was het ook wel weer redelijk snel voorbij!Wouter heeft me opgehaald van het vliegveld en het was heel erg fijn om hem weer te zien. Het is ook net alsof we elkaar helemaal niet zo lang niet hebben gezien... Gaat allemaal prima dus! De eerste twee dagen hier zitten er nu op en ik heb al de nodige indrukken opgedaan. Natuurlijk is het hier een enorme drukte van jewelste en zijn er tien keer meer (of 100 X) skooters te vinden dan auto's. En daarbij toetert eigenlijk iedere eigenaar van een auto of scooter dwars door elkaar heen. En toch verloopt het verkeer hier vrij soepel! Erg grappig om te zien. Heb vanmiddag zelf ook mijn eerste tochtje op de 'moto' gemaakt. Was leuk om zelf ook op die manier door de stad te kunnen gaan... Verder valt het me hier erg op dat iedereen tegenover ons zeer gastvrij is, iets wat mij soms zelfs op mijn zenuwen werkt. Zo staan ze hier te wachten tot je bedacht hebt wat je wilt eten of drinken en pas als je hebt besteld lopen ze weg Maar ze halen dan ook gelijk weer je bord of flesje weg zodra deze leeg is. Er zijn ten minste zoveel mensen altijd aan het werk dat er altijd iemand klaar staat om dat soort dingen te kunnen doen. Erg grappig dus. Verder vind ik de stad nog niet heel indrukwekkend. De mensen en de drukte zijn interessant om te zien en de markt is wel impressive (hoewel dit volgens Wouter nog niets is). Maar verder is het meest boeiende wat ik tot nu toe heb gezien het oorlogsmuseum geweest. Dat was dan ook wel aardig schokkend soms. Er hangen behoorlijk afschuwelijke foto's tussen. En het is inderdaad zoals iedereen ook zegt vooral belicht uit een anti amerikaans standpunt. Ik heb trouwens op de markt al goed kunnen scoren. Ik ben inmiddels voorzien van een nieuwe tas, een dior zonnebril en een omega horloge! Maargoed we zullen hier ook niet heel lang meer blijven. Overmorgen gaan we naar de Mekongdelta. En morgen gaan we eerst nog langs de Cu Chi tunnels. Dus programma wordt vanaf nu drukker. Maar ik zal proberen jullie nog af en toe op de hoogte te houden. Dikke Tút uit Saigon! En natuurlijk allemaal nog succes met school, stage en werk!