Katolina's Travels

Paar bijzonderheden tussendoor...

Want ik heb vandaag toch weer een paar bijzondere/rare dingen meegemaakt.

Allereerst krijg ik net van een Maleisier die ik net in de bus heb ontmoet een biertje aangeboden terwijl ik achter een computer zit en dus niet echt gezellig kan doen, dikke prima! Maar deze meneer heeft mij onderweg wat bijzonderheden over mezelf verteld.

Hij begon namelijk te vragen in welk jaar en in welke maand ik was geboren. En toen bleek dat mijn gelukskleuren bruin, rood en oranje waren volgens de feng shui leer. En ik was wel een beetje geinteresseerd dus hij werd enthousiast en bood mij een gratis basis voorspelling aan. Nou, ik ga jullie proberen deelgenoot te maken van wat hij van mijn leven ongeveer heeft voorspeld.

Hij begon met nog wat vragen, de dag dat ik was geboren en de tijd dat ik was geboren. Nou de dag was natuurlijk geen probleem, maar het tijdstip wist ik niet zo goed. Ik had het gevoel dat ik in de ochtend (heel vroeg) ben geboren, dus ik heb aangegeven dat ik dacht dat het voor zessen 's morgens is geweest. Hoit en mim? Kunnen jullie mij hier uitsluitsel over geven? Toen pakte hij zijn boek en zocht een aantal symbolen en dergelijke op om te kijken hoe mijn toekomst er mogelijk uit zou komen te zien. Hier wordt het interessant. Ik kreeg eerst de waarschuwing dat hij mij alles zou vertellen wat hij wist (heeft hij gelukkig niet gedaan, want later bleek dat hij zelfs te kunnen zeggen wanneer ik ga overlijden, creepy!!!). Overigens viel hij wel meteen met de deur in huis: Mogelijk zou ik twee keer trouwen en dus ook een keer scheiden. Later zou hiervoor de uitleg komen...

Eerst kwam de rest van het verhaal. Mijn element is water en daarvan bestaan twee vormen, positief en negatief. Ik was negatief en gezien mijn bouw was dat niet goed voor mij. Ik zou namelijk meer geluk hebben als ik klein en tenger was, wat ik overduidelijk niet ben... Ja het begin was allemaal prachtig, zucht...

Ik ben geboren in de winter, wat betekent dat mijn zwakke orgaan mijn hart is en ik daar om moet denken. Iedereen heeft volgens de feng shui leer overigens een zwak orgaan, dus dit was niet erger voor mij dan voor anderen. Ik ben een varken en ik kan beter niet samen zijn met een slang (die is zes jaar voor mij of zes jaar na mij geboren). Ik zou wel heel goed passen bij een geit, konijn of tijger. Maar dat is niet het enige voor een goede overeenkomst, daarvoor moet namelijk het element ook goed passen. Voor mij zou het beste element aarde positief zijn.

Daarnaast bleek dat de elementen die ook goed bij me passen hout en vuur zijn. Deze elementen staan weer gelijk aan een aantal vormen aarde (vierkant), hout (rechthoek), vuur (driehoek) wat blijkbaar vormen zijn die bij mij passen. Metaal en water passen niet bij mij en daarmee legde hij uit dat drinken voor mij slecht zou zijn, maar roken geen probleem (vuur past bij me). Tsja...

Uiteindelijk kwam hij bij de uitleg over mijn twee huwelijken. Dat had iets te maken met hoe dominant ik zou zijn, ik zou meer liefhebbend moeten zijn en mijn man respecteren. Hoe ik het opvatte, en ik hoop dat ik het goed heb begrepen, kwam het er op neer dat de man toch wel de baas moest zijn. Nou hier kon ik dus wel inkomen dat dat er bij mij wel aan schort... Geen idee of ik dat ooit kan laten gebeuren ;) Uiteindelijk waren mijn favoriete kleuren: groen, rood, oranje, bruin en geel en mijn niet favoriete kleuren (die dus geen geluk brengen) wit, blauw, zwart en grijs.Oh ja, en hij voegde er nog aan toe dat de beste man voor mij iemand zou zijn die MINIMAAL 12 jaar ouder was dan ik en het liefst geboren in de maand juni (zes maanden eerder of later). En hij gaf me de tip om een niet met mijn eerste liefde te trouwen zodat ik een scheiding kon voorkomen en uiteindelijk te trouwen met een man die al getrouwd was... Heel apart allemaal, maar ik geloof niet dat ik hier echt in wil/kan geloven. Als ik het nu weer opschrijf voel ik alleen maar ongeloof. Maar het was wel grappig om iemand zo over je te horen praten...

Dit was het eerste bijzondere op mijn 3,5 uur durende tochtje van Kuala Lumpur naar Cameron Highlands. Daarna gebeurde er nog iets heel vreemds. Iets wat ik nog nooit heb meegemaakt en wat me behoorlijk heeft laten schrikken. Dit is ook best heftig, dus als je dat niet kan hebben, lees dan liever niet verder.

Zodra we dichter bij Cameron Highlands (Tanah Rata) kwamen kregen we meer bergachtig gebied. Dat betekent dus veel bochtjes en weinig rechte stukken, niet heel ver zicht dus. Op een gegeven moment kwamen we een bocht om en toen was er een minifile. Natuurlijk keek iedereen waardoor die werd veroorzaakt en er bleek iemand op de weg te liggen. De eerste gedachte bij iedereen was natuurlijk dat er een heftig ongeluk was gebeurd. Maar toen we dichterbij kwamen leek dat niet zo te zijn. Er was namelijk alleen deze jongeman op de weg, geen auto langs de kant, geen motor op de grond, niets. En aan de kant van de weg zaten twee mannen rustig op een stoeltje alsof er niets aan de hand was. Dus wij waren allemaal in enorme verwarring. Alle auto's reden langzaam om het lichaam heen, terwijl die jongen daar met zijn ogen open bleef liggen. Hij leek een beetje verward, maar er was echt geen spoor van een ongeluk, geen bloed, geen pijn op zijn gezicht te lezen. Dus wij denken dat hij doelbewust daar op de weg is gaan liggen. Waarom in vredesnaam? Een poging tot zelfmoord? Kijken of zijn god hem kan beschermen? Geen idee... In ieder geval had mijn maag zich drie keer omgekeerd en was ik aardig geschrokken. Hoewel ik blij was dat het geen fataal ongeluk was bleef ik er toch wel even over nadenken. En ik vond het eigenlijk voor zover ik kon zien een vrij belachelijke, stomme en vooral egoistische actie, als onze conclusies ten minste kloppen...

Het spijt me dat dit verhaal niet zo vrolijk is, maar ik moest het even kwijt.

Om toch een beetje een goed te eindigen kan ik aangeven dat mijn ritje hier naar toe verder prima is verlopen en dat de omgeving waar ik ben er prachtig uitziet. Het is hier koel,ik heb het op dit moment zelfs een klein beetje koud. Overal zijn bomen, theevelden en aardbeienkwekerijen en het stadje waar ik logeer ziet er romantisch uit! Ik ga weer een prachtige tijd tegemoet dus...

Reacties

Reacties

Siti

Hihi, dat komt dus wel goed met jou zo te horen.
Robert en ik hebben heerlijk gelachen en mocht je wel met je eerste liefde gaan trouwen dan zijn wij gewoon van de partij hoor!! Je tweede stukje was inderdaad creepy. Wat was die man in hemelsnaam van plan?
Wij wensen je vele romantische momenten toe in het nieuwe nog te ontdekken stadje!

Liefs en tut Robert en Siti

marleen

Wat een voorspellingen allemaal..dan staat je nog van alles te wachten..maar geniet eerst van je momenten in deze nieuwe stad! Carpe diem!

Liefs m en m

hoit en mim

Goed aan gevoeld, je bent namelijk om drie minuten over half zes 's morgens geboren.
12 Jaar ouder!!! Zou hem liever wat jonger uitzoeken.

Katolina

Ah, wauw! Dat is wel heel goed gegokt dan.

Overigens kijk ik ook liever om me heen voor een jongere categorie. Ik vind twaalf jaar ook niet echt een aantrekkelijke gedachte...

Rommie

Hé lieverd,

Even een kort berichtje, ik sta op het punt om naar Tryanka te gaan. Ik heb net je kaartje gehad! Super leuk!

En nog beter: Ik vertrek de 25e november om 13 uur, dus ik kan de avond ervoor nog een wijntje met je drinken!! Hoe cool is dat!!

Ik stuur morgen weer even een mailtje over hoe het hier allemaal gaat.

Genietse leave!

Dikke tút Rommie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!