Katolina's Travels

Bella Italia!!

Wauwie! Ik ben gisteravond aangekomen in Rome na een irritante vlucht met blerende kinderen en heel weinig ruimte!

Na het landen was ik dit echter snel weer vergeten toen ik het mooie weer en de drukte van het vliegveld zag. Ik kon gelijk in de bus stappen die naar station Termini zou rijden, dus dat was ideaal. Iets minder was het feit dat deze er met file en stoplichten uiteindelijk nog een uur over deed om bij dat station aan te komen. Het was wel leuk om het Italiaanse verkeer even uitgebreid te bestuderen en in de file in alle auto's te kunnen kijken :P

Op het station heeft Jantiena mij opgepikt en zijn we met de metro naar ons appartement gegaan. Wij zitten in een soort flat waarin wij samen één kamer hebben. De eigenaresse van het appartement woont hier zelf ook, dus wij wonen eigenlijk bij haar in. Foto's hiervan volgen nog, maar in de tent waar ik nu zit moet ik 5 euro betalen voor het uploaden van foto's (en dat vertik ik dus). Het appartement ziet er wel goed uit, we hebben een ruime kamer, een leuke kleine keuken en een mega dakterras dat erg mooi is! Alleen de badkuip van de badkamer valt wat tegen, die is nogal verkalkt.

De buurt waar we in zitten lijkt op het eerste gezicht goed alleen erg ver uit het centrum. Dus als we iets willen doen, moeten we of steeds heel ver lopen of veel met de metro reizen. Maar daar komen we wel uit. Misschien hebben we in de buurt ook wel leuke dingen die we nog niet ontdekt hebben.

Voor de wedstrijdItalie - Nederlandgisteravond hebben wij helaas geen geweldig leuke kroeg kunnen vinden. Toch was het erg leuk om de wedstrijd te zien tussen Italianen, hoewel deze naar verloop van tijd meer geïnteresseerd waren in ons dan in het voetbal haha...

Vandaag ben ik voor het eerst naar school geweest. De klasgenoten/medestudenten lijken erg leuk en de docent zeker ook. Het is nog wennen dat de lessen worden gegeven in het Italiaans, maar ik merk wel dat ik dingen sneller oppak. Verder zijn de lessen leuk en hebben we leuke oefeningen. We moeten tijdens de lessen ook veel met elkaar praten (nu nog wel in het engels) en we wisselen daarbij steeds door van partner. Je leert hierdoor iedereen een beetje kennen en de namen zijn dan ook vrij snel geleerd. Verder kan ik er nog niet veel over vertellen omdat ik nog niet heel veel heb geleerd, maar dat gaat zeker komen.

Na de les zijn wij net spaghetti gaan eten op het terras met twee medestudenten en vervolgens wilde iedereen graag gebruik maken van internet dus hier zitten wij dan met zijn vieren :)

Dit was het eerst voor nu, hopelijk ook snel de foto's!! Doeidoei

Reacties

Reacties

Marleen en Marco

Heeee lieverd!!!

Geniet ervan daar! Klinkt allemaal goed...dus weer druk aan de studie haha! We blijven je volgen!!

LIefs M^M

Marjon

Heey Katolina,
Ben echt zooo jaloers! Het klinkt allemaal super. Waren de Italianen niet iet wat boos om deze uitslag?
Veel plezier en ik zal blijven lezen!

xx Marjon

Joni

Hey Kat, goed bezig! Ik zou zeggen, keep 'm coming!

Saskia

Hee Katolina,
Ik zag je blog op hyves en zo ben ik hier terecht gekomen. Ga je studeren in Italië? Telltell.
Super mooie taal.
Groetz
Saskia

Irene

Klinkt goed, goed om te horen dat jullie zijn aangekomen en dat het er allemaal nice uitziet.
Groetjes aan Jantiena en we mailen!

X

Jakob

Ciao Kat (en Jantiena natuurlijk)!
Alles is dus goedgekomen na het weekend.
Mooi zo... ik ben echt nog steeds schor.. niet gewoon.
Ben benieuwd naar de foto's van Italië... snel uploaden dus. :P
Iig veel plezier en leerze. ;)

Dikke tût aan jim beiden. :P

Nadia

Ciao Katolina!
Benvenuta nel mio paese! Da adesso in poi ti scrivo solo in Italiano così hai qualcosa da fare ;) Stammi bene ma sopratutto spero che ti diverti un mondo!
Baci

(zo, ik zet je meteen aan het werk ;) )

Katolina

Bedankt allemaal! Ik geniet ook echt helemaal!

Nadia, ik heb met woordenboek het meeste kunnen ontcijferen :D Alleen de laatste zin kom ik niet echt uit (geen uitgebreid woordenboek). Maar goed dat je in het Italiaans schrijft. Ik zal spoedig hopelijk ook in het Italiaans kunnen reageren!

Groeten allemaal!

Han

Ik wil foto's zien van bepaalde maskers op bepaalde pleinen ! :P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!