Katolina's Travels

Il tempo è brutto a Roma!

Jaja, ik moet jullie even meedelen dat er vandaag regen is geweest. De hele dag bewolking en vanmorgen in de regen naar school gelopen. Dat viel dus erg tegen. Maar we hopen dit weekend op beter weer. Want dan wil ik eigenlijk wel een keer naar strand. Eigenlijk zouden we dat gisteren al doen, maar toen was het ook al vrij bewolkt.

Gisteravond zijn we met een hele groep van de school uit eten geweest op Piazza Campo di Fiori. Dat is een plein waar zowel de Italianen als toeristen komen. Maar hier zie je dus niet alleen de toeristen. Na het eten hebben we een barretje gevonden waar we 2cocktails of 2 biertjes voor de prijs van 1 konden krijgen. En dat is hier heel erg prettig aangezien alles nogal duur is (een biertje kost minimaal 4 euro). Alleen de zweedse mensen vinden het hier goedkoop.

Over de groep waar ik in zit, het zijn echt heel veel verschillende mensen uit verschillende landen. Er zijn vier mensen uit Nederland (inclusief ons),drie uit Zweden, twee uit Engeland, twee uit Korea en dan nog mensen uit Amerika, Australie en Vietnam. Verder heb ik nog mensen ontmoet uit Canada, Colombia en Mexico. Een heel gevarieerde groep wat het erg leuk maakt. Wat wel lastig is is dat nog niemand Italiaans kan spreken en dus wordt er onderling eigenlijk alleen maar Engels gesproken. Maargoed, wie weet kunnen we dat later alsnog doen.

Vandaag met het slechte weer was het wel lekker om even de stad in te gaan. Het was nu wat minder warm en dus was het lopen beter te doen. Ik ben met Sophie (Nederland) en Sam (Engeland)eerst naar Largo di Argentina geweest, dit is een oudforum, midden in de stad die nu wordt ingezet als een soort opvang voor katten. Heel erg grappig om al die katten tussen de ruines te zien lopen. DaarnaForum Romanum gegaan en we zijn langs het Colloseum gelopen. We wilden eerst ook het Forum ingaan, maar we konden alleen een gezamelijk kaartje kopen voor het Forum, Colloseum en het Palantijn. En natuurlijk wilden we geen geld verspillen door nu te gaan. Het is namelijk allemaal veel mooier als het weer ook goed is. Dus dat maken we een andere keer af. In ieder geval was het vanaf de rand ook alweer allemaal heel indrukwekkend.

Met Sophie ben ik later nog een stukje doorgelopen door een wijk achter het Colloseum. Daar hebben we nog een drankje gedronken op een terras van 'food & wine'. Deze tent was vooral van binnen echt geweldig mooi. Het was een soort bruine kroeg met metershoge kasten met flessen wijn, echt prachtig! (foto's volgen echt nog). Daarnaast hebben wij ons tijdens deze wandeling wederom verbaasd over het feit dat waar je in Rome ook naar toe gaat, altijd kom je een gebouw en pilaar of iets dergelijks tegen wat duizenden jaren oud is. En dan bedoel ik ook echt overal in Rome...

Over 10 minuten beginnen we aan een wijncursus over Italiaanse wijnen waar ik natuurlijk heel veel zin in heb... En voor morgen hebben wij met een grote groep afgesproken de wedstrijd Nederland - Frankrijk te gaan kijken! Natuurlijk zal ik jullie spoedig vertellen hoe die gebeurtenissen uit zullen pakken :)

Arrivederci!

mim

Fijn om weer iets van je te lezen.
Ben benieuwd naar de foto's maar die komen nog wel.

Groetjes ook aan Jantiena.

Ella

Hi meid, klinkt goed allemaal!

Veel plezier vanavond!

Groetjes,