Katolina's Travels

Het eerste weekend!

Hallo Allemaal,

Het eerste weekend in Roma zit er op en ik moet zeggen dat het hier heerlijk vertoeven is in het weekend. Maar ik zal jullie eerst even vertellen over de wijncursus en natuurlijk over de wedstrijd tegen Frankrijk!

De wijncursus bestond vooral uit een lang verhaal over allerlei wijnen uit heel de wereld, in het Italiaans. Helaas moet ik jullie vertellen dat ik nog niet genoeg Italiaans kan verstaan om te vertellen wat hij allemaal gezegd heeft. Ik was ook erg moe dus tijdens zijn verhaal viel ik bijna in slaap. Maar toen de flessen werden ontkurkt was ik natuurlijk weer helemaal bij :) Met onze gezellige groep hebben we een lekker wijntje gedronken en daarna zijn we de stad in gegaan om wat te eten. En ik was heel blij dat we gingen eten bij een Chinees. Eindelijk even geen pizza of pasta... En ja, het is echt heel lekker, maar iedere dag is toch wel veel, zeker als je na gaat dat hier zowel de lunch als het diner uit dergelijke gerechten bestaat. Na het eten ging een deel van de groep nog stappen, maar tijdens het verhaal van de Italiaan over wijnen had ik besloten dat ik dat beter niet kon doen. Lekker vroeg naar huis dus.

De volgende avond moesten we ten slotte fit zijn voor de belangrijke wedstrijd. Voor de wedstrijd hadden we van onze Zweedse vrienden een tip gekregen. We moesten naar de kroeg 'Bull Dog'gaan. Dat is een zeer goede tip gebleken. Toen wij om 8 uur binnen kwamen was het al erg druk en er waren vooral heel veel mensen in het Oranje gekleed. Omdat het zo druk was stonden we nog even buiten te wachten. Tot onze schrik zagen we na vijf minuten en waas van oranje voor onze ogen. Er kwam een enorme groep Nederlanders onze kant op en die moesten er nog bij passen. Dat ging allemaal net en dat maakt het pas echt geweldig. Midden in Rome staan met een kroeg vol Nederlanders die de hele avond liedjes zingen om ONS elftal aan te moedigen is echt heel bijzonder en heel erg leuk.

Onze Zweedse, Mexicaanse en Engelse vrienden vonden het ook geweldig om dat mee te maken. Ze stonden zelfs binnen een half uur de liedjes zoveel mogelijk mee te zingen en gingen na de wedstrijd door... Kortom FANTASTISCH! Natuurlijk moest de overwinning gevierd worden dus zijn we met een grote groep uitgegaan. Een andere Nederlandse jongen die stage loopt in Rome zou ons naar een goedkope kroeg brengen. Helaas was de straat waar die zat afgezet in verband met de opnames voor de film Angels and Demons... Wel cool om hier te zijn tijdens de opnames, maar het wordt natuurlijk minder als we niet naar de gewenste kroeg kunnen gaan :P Nou goed, uiteindelijk hebben we er nog een leuke avond van gemaakt en heb ik voor het eerst de nachtbus uitgeprobeerd. Dat werkt echt ideaal, ik moest er uit op een plek waar geen stop is, maar als je de chauffeur vraagt maakt hij wel een extra stop, echt super!

Na vrijdag was het dan eindelijk weekend en konden we voor het eerst uitslapen. Heerlijk tot een uur of 10 geslapen en toen hebben Jantiena en ik ons klaargemaakt voor een tochtje door de stad met Jilke. We zijn naar de Sint Pieter enhet Vaticaanse museum met de Sixtijnse kapel geweest. Dit was echt fantastico! De Sint Pieter had ik al eens gezien, maar hij blijft echt heel erg indrukwekkend. Het bouwwerk is zo enorm groot en het heeft zoveel prachtige details, het plein is geweldig en het binnengaan en het zien van de binnenkantvan de grootsekatholieke kerk ter wereldis echt overweldigend. Het museum en de Sixtijnse Kapel had ik nog nooit gezien, maar ook daar zijn bijna geen woorden voor. Het museum zelf bevat vooral beelden, HEEL ERG VEEL beelden. Zo veel dat je na een tijdje lui wordt en sneller langs gaat lopen, dat is wel erg jammer. Ik was persoonlijk erg verliefd op de hal waarvan de wanden volledig zijn beschilderd met tientallen enorme landkaarten en het plafond heel veel schilderingen en veel gouden versieringen heeft. Echt prachtig. En natuurlijk was de Sixtijnse kapel schitterend. Er is daar echter zoveel te zien dat je echt een stijve nek krijgt van het omhoog kijken. Toch is het een aanrader!

Gisterenavond met Jilke nog wat gegeten en daarna naar een chique tent, Circus. Jilke kende eigenaar van deze tent en wilde er wel even langs. We hebben hier erg veel lol gehad met een belgische meid die er werkt, Elise. En de gratis drankjes waren ook zeker niet slecht :) En het was met stip de mooiste tent die ik tot nu toe in Rome heb gezien en tevens de enige lounge bar die ik hier heb kunnen ontdekken.

Vandaag ben ik met Jantiena naar het strand geweest en ik heb de hele dag heerlijk genoten van prachtig weer! Het water was helaas vies dus durfde ik er niet in, maar er was een douche om even af te koelen. Wel erg fijn om even uit de stad te zijn en het strand te zien! En we kunnen ermet onze metro kaart gratis komen binnen een uurtje dus dat is helemaal geweldig!

En nu ga ik lekker slapen zodat ik morgen weer goed aan de slag kan met de cursus!

Reacties

Reacties

Irene

Zo te horen al aardig ingeburgerd daar! Ben jaloers... Het weer laat hier nog wel wat te wensen over, al maakt de voetbalkoorts het hier ook gezellig ;)
Groetjes aan Jantiena!

X

Anneke

Heey Katolina,

Ik ben jaloers zeg! De meeste van de gebouwen die je hebt beschreven heb ik met romereis toen ook gezien, zou er zo weer heen willen!! Leuk om je verhalen zo te volgen!
Doe de groetjes aan Jantiena!

Groetjes Anneke (je nichtje:P)

Marcel

Hey meissie! ziet er allemaal goed uit man! wat een verhalen! Veel plezier en groetjes daar. Lowlands is trouwens al uitverkocht :o)

xxx

Katolina

Wauw! Goed te horen dat Lowlands is uitverkocht! Dat is nog best vroeg, betekent een geweldig festival te worden!

Tot snel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!