Katolina's Travels

Seconda settimana a Roma

Jaja, het is heel erg snel gegaan, maar de tweede week hier in Rome zit er alweer op. Ik zal proberen het verhaal niet al te lang te maken zodat het ook nog leuk blijft om het te lezen, maar ik beloof niets :P

Afgelopenmaandag begon het weer beter te worden in Italie (of in ieder geval in rome). Na school ben ik daarom met een groepje naar het park (Villa Borghese)gegaan. Daar hebben we heerlijk van de zon genoten voor een tijdje. Ik heb later zelf nog wat rond gewandeld omdat de rest eerder naar huis wilde, en ik ben naar de Mac Donalds gegaan. Heerlijk om patatjes te eten in plaats van pizza of pasta. Daarna lekker vroeg naar huis.

Dinsdagmiddagben ik eerst naar huis gegaan en daarna naar een park bij mijn woning in de buurt. Heerlijk om daar te zijn en ook een prachtig park (Via Torlonia), maar helaas had ik niet zoveel tijd. Ik had de tijd van het reizen er naar toe toch ietsje verkeerd ingeschat. 's Avonds hebben wij natuurlijk de wedstrijd van Nederland samen gekeken in 'Bull dog'. Helaas was het deze keer niet zo gezellig aangezien er niet zoveel mensen waren, zal wel komen omdat we toch al door waren. Na de wedstrijd nog even langs Sloppy Sams om Karl zijn verjaardag en de winst van Nederland te vieren. Was zoals altijd weer gezellig en de muziek die ze daar draaien maakt me ook blij (the Kooks, Killers enz.).

Woensdagben ik 's middags vroeg naar huis gegaan en heb ik in mijn eentje gechilled op het dakterras. De temperatuur was aardig opgelopen dus ook op het dakterras was het erg warm aan het worden. Die avond was de wedstrijd van Zweden aan de beurt. Helaas hebben ze verloren en was de stemming iets bedrukt. Ik was ook erg moe dus ben ik gelijk na de wedstrijd naar huis gegaan. Heerlijk om eens vroeg te slapen en een normale bus te kunnen nemen. Met de nachtbussen ben ik vaak in totaal wel 45 min. onderweg om thuis te komen, dus dat is best een drama.

Donderdag was er alweer uitzicht op het weekend. Op school hadden we afgesproken die avond naar de film te gaan met de vrouwen, Sex and the City. Natuurlijk hebben we een bioscoop gezocht die aan ondertiteling doet zodat we geen Italiaanse voice-over hoefden aan te horen. Er waren zelfs nog twee van de mannen aangehaakt bij de film. Ik vond de film heerlijk en het drankje daarna ook :)

Vrijdagavond hadden we eigenlijk een probleem. Er waren zoveel dingen gepland dat we dingen moesten schrappen van de lijst. We hebben de verjaardag van iemand die we hebben leren kennen, maar niet zo goed kennen, daarom geskipt. We zijn wel naar een festiviteit op Piazza del Popolo geweest. Dit was echt geweldig. Het was dans, muziek, film en spektakel!! Alles in één en echt een supershow! Daarna zijn we naar Circus gegaan waar we voor 15 euro onbeperkt mochten drinken. Toen wij binnenkwamen was er nog bijna niemand, maar toen we binnen waren vulden we bijna de helft van de ruimte op. Erg grappig was dat! Iedereen heeft zich tegoed gedaan aan allerlei soorten cocktails en ik weet zeker dat iedereen zijn geld er uit heeft gehaald :P Dit soort feestjes willen we wel vaker. Hoewel iedereen het de volgende dag heel zwaar had, haha.

Zaterdag ben ik de hele dag metJantiena en Lindaop het strand geweest waar ik dus mooi bij kon komen.Linda en ik hebben dan ook ontbeten met een broodje Hamburger met ketchup, bellisimo! We zijn deze keer naar een ander strandgeweest, veel beter dan de vorige keer. Ik durfde zelfs in het water te gaan.En ik ben heerlijk verkleurd op het strand... Ik begin al een beetje bruin te worden :P. Maar inmiddels was het ook zo warm en zonnig geworden dat je wel verkleurt. FYI: Het is nu al 4/5 dagen 35°C iedere dag en het blijft 's avonds ook ongeveer 25 tot 28° C. Heel erg warm dus.
Omdat we die avond een goede plek wilden hebben bij het voetbal hadden we vroeg afgesproken en hebben we ook gegeten in Bull dog. Het werd er 10 minuten nadat wij er waren razenddruk, dus we hadden perfect getimed :) Over de wedstrijd wil ik het verder liever niet hebben, erg jammer maar waarschijnlijk terecht. Ook deze keer na de wedstrijd direct naar huis. De avond ervoor en dezon van die zaterdag hadden er toch wel ingehakt.

Zondag hadden we afgesproken naar de grootste markt van Rome te gaan, namelijk Porta Portese. Hier was het wederom heel erg warm dus de meesten waren er na een klein uurtje (als ze dat al gehaald hebben) wel klaar mee. Ik had echter nog twee goals voor ogen. Ik moest een nieuw jurkje en nieuwe schoentjes hebben. Een klein uurtje later was dat gelukt en ben ik ook snel afgetaaid. De warmte was bijna ondraaglijk geworden. Ik had gelukkig mijn zwemkleding mee dus ben ik met Jilke nog een keer naar het strand gegaan.

Tot onze schrik lag het strand echt HELEMAAL vol. Dus zijn Jilke en ik een prive-strand op gesneakt. En ik denk dat de eigenaar ons wel leuk vond, want nadat wij er lagen stuurde hij iedereen weg, maar wij hoefden niet te gaan. En toen een oude man (die ook bij dat strandje hoorde ofzo) naar ons toe kwam om te zeggen dat we er niet mochten zijn kwam iemand anders naar ons toe met een stukje meloen. Toen kregen we dat en taaide de oude man af, het was duidelijk dat we mochten blijven :D Wat een lol!!!! Op de terugweg naar Rome kreeg onze trein pech dus moest iedereen uitstappen en wachten op de volgende trein. Onze trein zat echter al behoorlijk vol en nu moesten we bij een andere (ook volle trein) in. Er ging al gelach op toen we die volle trein aan zagen komen. En het was ook best komisch eigenlijk. Jilke en ik hoefden niet zelf in te stappen, we werden door de rest van de mensen automatisch de trein in gestuwd. En wat een rit was dat, met 35°C in een volgestampte trein tegen warme lichamen aan en ook nog eens een groep jongens (afkomst onbekend) die hun ogen niet van ons afhielden... Maar we hebben het overleefd en er ook wel weer lol om gehad.

Rond half acht waren we weer in Rome en zijn we bij de chinees gaan eten, heerlijk om Aziatisch voedsel te krijgen. Daarna zijn we nog even bij de Trevifontein geweest en toen moesten we echt toegeven dat het weekend er op zat. Toen ik thuiskwam heb ik nog heel even de wedstrijd Italie uitgekeken, maar helaas hebben zij ook niet gewonnen... Ik ben er nog niet uit wie ik nu zou moeten supporten...

Tot besluit nog even over de cursus Italiaans, waarvoor ik hier ten slotte ben. Ik merk wel dat ik vooruit ga, maar het gaat me eigenlijk niet snel genoeg. Onze klas is helaas ook niet meer zoals hij was. Er waren eerder al mensen naar een ander niveau gegaan, maar ook deze week zijn er denk ik 3-4 mensen vertrokken onder wie Jantiena. Haar werd vrijdag gevraagd of ze een niveau omhoog wilde en daar zit ze sinds vandaag. Gelukkig zijn er nog wel wat bekenden over in onze klas en gelukkig lunchen we bijna iedere dag nog samen. De eerste groep blijft wel hecht, gelukkig! Vanavond gaan we waarschijnlijk pizza halen en die op de spaanse trappen, onder het genot van een wijntje opdrinken! Wordt vast super. Maar daarover later!

Reacties

Reacties

Joni

Klinkt weer dikke prima allemaal!

Hoit

Bellisimo, prachtig daar in Italie.
Veel succes de komende weken!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!