Katolina's Travels

Spaanse trappen: Geweldig, maar ook een beetje vervelend

Deze keer wat sneller een reactie van mij... Ik ben namelijk lichtelijk gehandicapt op het moment dus kan ik niet zoveel doen/lopen. Ik leg straks uit hoe dat komt, maar eerst het goede deel van het verhaal.

Afgelopen maandag op de Spaanse trappen echt een geweldige avond gehad. Het was de leukste en gelijk de goedkoopste avond van de hele vakantie. We hebben eerst drie flessen (van 1,5 liter) wijn en wat chips ingeslagen voor 11 euro ofzo. Vervolgens zijn we in de metro naar Piazza di Spagna gegaan en hebben op de weg naar de trap een pizza gekocht. Met de hele groep zijn we op de trap gaan zitten en we hadden het erg gezellig. Er waren weer wat nieuwe mensen bij, die maandag zijn begonnen aan de lessen. En de wijn smaakte iedereen heel erg goed. Sam en Nestor (die vorige week samen dronken zijn geworden) probeerden elkaar met de wijn weer dronken te krijgen... Toen de wijn op was hebben ze van een straatventer 7 biertjes voor 10 euro gekocht. Goeie deal... Dus ging het feestje nog even wat langer door.

Sophie en ik waren helemaal niet meer van de trappen af te slaan toen twee Italiaanse mannen gitaar gingen spelen. Wij hebben de hele avond samen met hen zitten zingen en lachen. Het was echt supergezellig en ik heb op de hele avond nog geen 10 euro uitgegeven, perfetto!

Sophie en ik zijn er wel achter gekomen dat een klein nadeel vastzit aan 'hangen' op de Spaanse trappen; er is geen wc!!! Maar we hebben een uitermate goede oplossing gevonden. We zijn namelijk één van de duurdere hotels van Rome binnengewandeld alsof er niets aan de hand was. Hoewel ik direct omhoog wilde zodat we uit de buurt van de receptionist waren. Niet echt handig want op de verdiepingen natuurlijk geen wc's buiten de kamers. Dus zijn we via een andere route (de trap) weer naar beneden gegaan. We konden de wc echter niet vinden dus besloten we het bij de bar toch maar te vragen. En ja hoor, die meneer legde ons gewoon uit waar we moesten zijn. Toen we het hotel weer uitliepen vond Sophie toch dat we enige uitleg verschuldigd waren aan het personeel dus die heeft gezegd dat onze ouders daar sliepen en vrij gierig waren waardoor wij in een ander hotel sliepen en ze alleen even bezochten. Geniaal verhaal, wat een lol hebben we er om gehad! Het was trouwens echt een heel mooi hotel met fijne airco :)

Nu het minder leuke deel van de spaanse trappen. Toen ik op een gegeven moment een stuk naar beneden liep op de gladde treden van de trap ben ik gevallen. Helaas een beetje verkeerd waardoor ik gisteren bijna niet kon lopen. Inmiddels gaat het weer aardig, maar ik moet nogwel een beetje rustig aan doen merk ik. Maar ik denk dat het morgen wel over is...

In de klas kreeg ik vandaag goed nieuws, ik mag een niveau omhoog. Helaas nog niet morgen omdat de klassen op dat niveau op dit moment allemaal vol zitten, maar dan kan ik waarschijnlijk maandag gaan omdat er dan weer veel mensen weg zijn gegaan. In ieder geval vind ik het wel fijn dat Silvia (de lerares) vond dat ik wel omhoog kan. We zullen zien of ik het ook aankan. Ik heb in ieder geval van de andere Nederlandse meiden gehoord dat er daar veel meer gesproken wordt en dat bevalt me wel heel goed. Met dan nog drie weken te gaan moet er toch eens iets van komen! En als het in die tijd niet lukt moet ik hier misschien maar wat langer blijven :P

Reacties

Reacties

Johanneke

Klinkt allemaal super leuk!! Ik wens je nog veel plezier in Italië! Geniet ervan! (wij maar hard werken bij de Postbank;))

Nog een maandje en dan ga ik voor 3 weken naar Kroatië. Kan ik dan eindelijk ook bruin bakken!

Succes met je handicap trouwens.

Liefs Johanneke

Willleke

Klinkt allemaal goed, succes met het pootje meid! Enne, thanks voor je mail. Ik zal weer even de tijd nemen en een ellenlange mail terugsturen!

Fijn weekend

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!