Katolina's Travels

Meeting the real Italians!

Boungiorno! Weer een nieuw berichtje vanuit Italie! Deze keer zal ik eerst wat vertellen over de cursus! Ik zit inmiddels een niveau hoger. Het is best pittig, maar ik heb wel het gevoel dat ik het bij kan houden. En ik merk in gesprekken dat ik echt steeds meer leer. Het verstaan van mensen gaat bijna altijd prima! En zelfs mijn spraak wordt beter dus ik heb er steeds meer vertrouwen in dat ik het over twee weken genoeg spreek om me goed te kunnen redden! Joepie... Volgens mij verandert mijn klas komende week zelfs naar niveau drie (omdat er vier weken op zitten) dus dat gaat goed!

Maar het feit dat er vier weken voorbij zijn brengt ook vervelende dingen met zich mee, een aantal van de leukste mensen gaan weg, waaronder Sam, Sophie en Cicero... En vandaag gaat Jantiena weg, dus er blijven steeds minder mensen over. Gelukkig blijft Jilke langer dan gepland en komt ze gezellig bij mij inwonen! Vanaf komende zaterdag heb ik dus weer een nieuwe roommate! Niet alleen deze week maar ook volgende week gaan er veel mensen weg dus de groep (waar we mee zijn begonnen) wordt echt steeds kleiner. Gelukkig komen er ook steeds weer nieuwe mensen bij. Ik heb deze week het eerste Belgische meisje ontmoet en er zijn weer een aantal andere nationaliteiten bijgekomen! Als ik goed mijn best doe heb ik echt over HEEL de wereld vakantie adresjes en nog leuker, misschien komen ze ook wel een keer langs in Nederland.

De afgelopen week heb ik niet echt heel veel gedaan wat betreft culturele dingen. Het is nog steeds erg warm waardoor we er niet echt toe komen. We blijven vaak wat langer op school hangen of gaan naar het strand, omdat het daar wel goed vertoeven is. Maar ik heb besloten dat ik vanmiddag, morgen en dit weekend ondanks het weer toch op pad ga!

Het avondprogramma is onveranderd gezellig. 's avonds is de temperatuur wel aangenaam dus zitten we veel buiten, natuurlijk altijd op onze favoriete plekjes: Spaanse trappen, piazza Campo de Fiori, Trastevere en sinds gisteren ook het Colosseum.Ik dank Italie voor het feit dat je overal op straat gewoon mag drinken zeker omdat het hier gewoon zeer aangenaam is om buiten te zijn. Het nadeel is wel dat het bijna iedere avond heel erg gezellig is en we tot laat blijven hangen, dus iedereen begint inmiddels heel erg moe te worden. In het weekend maar weer opladen dan :)

Tot nu toe had ik nog niet heel veel Italianen ontmoet, maar gisteren heb ik daar verandering in gebracht. Zoals ik al eerder heb verteld woon ik vlak bij Piazza Bologna waar ik iedere avond langsloop en waar het volzit met Italianen. Gisteren ben ik het plein maar eens opgelopen en ben ik bij de mensen gaan zitten. Dat was echt supergeweldigfantastisch leuk. Gewoon omdat ik vervolgens anderhalf uur Italiaans met hen heb gesproken en omdat ik voor het eerst op een plek was waar helemaal geen toeristen om mij heen waren, alleen Italianen!!! Ik heb er echt van genoten en natuurlijk heb ik gelijk gewerkt aan mijn Italiaans en zeker ook de uitspraak, want ze verbeterden me op de momenten dat ik het niet goed deed! Ik denk dat Piazza Bologna een nieuwe spot wordt waar ik met enige regelmaat te vinden ben.

Morgen ga ik naar het capitool en zaterdag naar Tivoli. Zondag wordt mogelijk een rustdag op het strand. En dat hebben we nodig, want het hele weekend en volgende week staan weer in het teken van verjaardagen en afscheidsfeestjes! Jullie mogen wel denken dat ik hier alleen maar aan het feesten ben en eigenlijk hebben jullie dan wel een beetje gelijk :) Precies zoals ik het leuk vind, zoals iedereen het leuk vindt! Maar zolang ik ook een beetje Italiaans spreek over twee weken heb ik mijn doel bereikt!!!

A vediamo!

Reacties

Reacties

Gonnie

Hey leave!
Ik kan wel zeggen: ik ben erg jaloers! Super dat je het zo naar je zin hebt daar! Geniet ervan en wanneer kom je ook alweer terug (waarschijnlijk veeeeeel te aso bruin)??
Dikke tút!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!