Katolina's Travels

Our bad luck weekend! Maar toch heel tof

Sinds de laatste keer dat ik heb geschreven hebben we het meest ongelukkige weekend ooit achter de rug. Toch kan ik zeggen dat het wederom een geweldig weekend is geweest ondanks alle pech...

Vrijdag was er niets aan de hand ik heb eersteen prachtigewandelinggemaakt door de joodse buurt van Romeen daarnahebben we een superleuke avond gehad met een groep van ongeveer 30 mensen.We hadden veel moeite bij het vinden van een restaurant met dit aantal mensen, dus hebben we maar een duurder restaurant gekozen. Daarna het gebruikelijke riedeltje, drankjes drinken op het plein en vervolgens door naar een pub, daarna de eerste club en dan door naar een andere club.

Het begon allemaal zaterdag. We hadden het plan om naar een prachtig strand ongeveer 2 uren vanaf Rome te gaan. Sam was hier al vaak geweest en kon ons vertellen dat we daar echt naar toe moesten komen! We hadden afgesproken om om 12.09 de bus naar Porta San Stefano te nemen. Jilke zou die dag echter bij mij komen dus die heeft 's morgens eerst haar spullen gebracht. Helaas kwam ze een beetje laat aan waardoor we ons enorm moesten haasten. We kwamen om 12.05 aan op Termini en hebben als een gek een kaartje gekocht en zijn toen gaan rennen naar het perron. Helaas is het station hier echt enorm en moesten wij naar het op één na laatste perron. Wat betekent dat we ongeveer 5 minuten de longen uit ons lijf hebben gerend om de trein te halen waar iedereen in zat. Op het perron aangekomen reed deze letterlijk voor onze neus weg, we hebben nog op de deur gebonsd, maar het mocht niet baten. Dus wij natuurlijk balen als een stekker, en beide een beetje problemen met de voeten en daarna helemaal. Een uur later uiteindelijk toch gegaan en vervolgens ging alles goed... Het strand was prachtig en het water was schitterend blauw, het stadje was prachtig!!!MaarTOT de terugreis ging alles goed. We zouden de trein van 9 uur terug nemen, maar de bus die we daarvoor moesten nemen deed er heel lang over. Gelukkig had onze trein veel vertraging waardoor we wat extra tijd hadden. Maar het kopen van de kaartjes was een ramp. Er waren alleen automaten zonder wisselgeld en wij hadden alleen grote briefjes. Dus ik zou mijn pas proberen, helaas was de sleuf echter niet bedoeld voor een bankpas, dus zat die vast. Na veel trekken en precisiewerk kreeg Cathrine hem er uit en konden we terugrennen naar het perron. PFIEWWW, deze trein gehaald! De trein bleek zelfs geweldig te zijn. De banken konden geheel naar beneden, het licht kon uit, alles was super... Ook dat hebben we geweten: Toen de conducteur kwam moesten we per persoon even 5 euro bij betalen omdat dit een internationale trein was. Ik was hier natuurlijk nogal pissig over, omdat er geen mogelijkheid bestaat om te kiezen welke trein je neemt... Maargoed ook dat betaald en alles geregeld.

Een deel van onze groep was echter achtergebleven om de trein een uur later te nemen. Zij hadden hetzelfde probleem met de bus en hun trein had geen vertraging, waardoor zij de (laatste) trein WEL gemist hebben. Er is hen toen verteld dat ze in een andere plaats nog een trein naar Rome konden nemen. Dus zijn ze daar heen gegaan. Helaas was er niets minder waar en hebben ze de nacht door moeten brengen op het station om om 4 uur 's morgens de trein te nemen.

Jilke, Marie (een vriendin van Jilke) en ik zijn de volgende dag naar Tivoli gegaan. Ook hier ondervond ik nogal wat pech, want eenmaal in de bus ontdekte in dat ik overal kauwgom had, in mijn jurkje, op mijn tas, op de stoel, enz. Waarschijnlijk had ik mijn tas op het station in een plak kauwgom gezet die door de zon goed was opgewarmd en daardoor goed is blijven kleven aan mijn tas. De tas vervolgens op de bank gezet in de bus en na een tijdje van stoel verwisseld zodat ik overal kauwgom had... Echt ongelooflijk irritant!!! Eenmaal daar aangekomen had ik wel trek in een lunch, ik ging voor de pasta... Dat was de slechtste pasta die ik ooit heb gegeten!! Ik wilde de dag bijna gaan opgeven... Maar gelukkig heb ik dat niet gedaan, want Tivoli was heel erg mooi. We zijn in Villa D'Este geweest waarvan vooral de tuinen echt schitterend zijn. Er zijn ontezettend veel fonteinen, vijvers en grotten. Dit was zeker de moeite van alle pech waard!

We zijn redelijk vroeg teruggegaan en hebben die avond voor 3 euro een pizza gegeten (die plek ga ik onthouden!!). Daarna hebben we met een aantal mensen afgesproken en hebben we wat gedronken. Sam en Karl hadden de nacht doorgebracht in Porta San Stefano dus besloten we te vragen of ze al terug waren in Rome om ons te vergezellen bij ons drankje. Maar toen we belden bleken ook zij een nacht te moeten gaan doorbrengen op het station. Deze keer omdat er een enorme staking aan de gang is en hun trein niet meer ging in de avond (zonder dat ze het wisten). Dus nog een groep die de nacht niet in hun bed door ging brengen. WIj hebben genoten van de lekkerste cocktail en wilden toen redelijk vroeg (rond 1 uur) naar huis gaan. Jilke, Marie en ik op zoek naar een bus richting Termini. Ook wij hadden niet aan de staking gedacht, of hadden gedacht dat het pas echt 's ochtends in zou gaan. Er gingen nog wel een aantal bussen, maar veel en veel minder dan normaal. Na een half uur of 45 min. waren we eindelijk op Termini. Daar hebben Jilke en ik nog een uur op onze nachtbus gewacht en toen hebben we in ons beste Italiaans maar eens gevraagd wat er aan de hand was. Onze bus reed dus gewoon helemaal niet. Maar na veel vragen zijn we er achter gekomen dat er nog een bus naar onze wijk gaat (die al vier keer langs was gekomen GRRRRRRR). Gelukkig heb ik nu de kennis dat er twee nachtbussen naar mijn huis gaan!!! Uiteindelijk waren we om 3.30 thuis. Dus hadden we maar besloten vandaag een dagje school over te slaan. Helaas moeten we nu echter wel even lopen omdat er bijna geen openbaar vervoer is, er is staking zoals al duidelijk was.

Maar wat nog niet is verteld waarom deze staking is. Dit is ons vandaag uitgelegd door een Amerikaan die hier al drie jaar woont. Een staking in het openbaar vervoer schijnt hier eens in de maand te zijn en de reden daarvoor is dat men het weekend graag wat langer wil maken. En dus stoppen ze het openbaar vervoer. Ik vond dit wel echt de grap van de maand, wat een idioten zijn de Italianen toch. Maargoed we hebben er om kunnen lachen en gelijk een uitnodiging van een leuke en zeer behulpzame Amerikaans om naar de Ierse pub te komen donderdag :) Ieder nadeel heb zun voordeel!!!

Reacties

Reacties

Anneke

Haha, eind goed al goed dus :)
Wel een leuk verhaal om te lezen, kan me voorstellen dat het voor jullie wat minder was! Je hebt zelf gelukkig niet hoeven overnachten op het station of in de middle of nowhere!

Groetjes Anneke

Hoit

Katoilina, ik heb me rot gelachen na het lezen van je verhaal. Ja, soms zit het mee en soms zit het tegen.
Echter jou positieve instelling blijft gelukig altijd de boventoon voeren, en dat vind ik SUUUUUUPPPEEEEERRRRRR in jou

Irene

Weer een typisch staaltje dat-kan-alleen-Kat-overkomen ;-) Grappig om je verhaal te lezen. Net opgehangen met Jantiena, wij gaan vrijdag even bijkletsen in NdS onder het genot van een borrel. We zullen er eentje op je drinken!

Katolina

Nou doe dat meiden!!! Ik hoop dat jullie van dat drankje dan extra genieten want wij zullen dat vrijdag zeker ook doen :).

Vanavond trouwens even een avondje thuis, bijkomen van vier weken stappen!!!

marco en marleen

haha wat een verhaal! Maar gelukkig nog helemaal naar jullie zin! Het klinkt in elk geval erg goed! Wat maak je wat mee! Geniet ervan en tot mails!

Dikke kus marco en marleen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!