Katolina's Travels

L'ultima settimana per studiare Italiano a Roma

Jaja,het is zover, mijn zesde en laatste weekom Italiaans te leren. Dat iserg jammer want ik ben nog lang niet goed genoeg. Maar misschien ga ik als ik terug ben in Nederland wel door met Italiaans leren. Ik heb er namelijk wel veel plezier in. Hopelijk kan ik aan het eind van deze week ook nog een certificaat krijgen om aan te tonen dat ik dit heb gedaan, maar waarschijnlijk gaat dat wel lukken. Dan heb ik in ieder geval bewijs dat ik 6 weken mijn best heb gedaan op het studeren!

Met het einde van mijn talencursus is wel een mooie start van iets nieuws in zicht gekomen. Ik kan namelijk vanaf donderdag beginnen aan ECHT vakantie vieren. Niet meer naar school, maar samen met Willeke een reis door Italie maken. Dus ik kan jullie straks ook vertellen over andere steden dan Rome!!!

Eerst even de afgelopen week. Deze week zijn er weer een aantal belangrijke mensen weggegaan. Deze keer zijn Sam, Kathrine, Vinicius, Coco en Adrienn vertrokken. Dit betekende een laatste avond op woensdag en op vrijdag. Woensdag zijn we eerst met een selecte groep uit eten geweest bij een chinees in Trastevere. Het etentje was gelijk de gezelligste die we tot nu toe hebben gehad en we zijn dan ook tot sluitingstijd gebleven en hebben de hele wijnvoorraad opgemaakt. Toen zijn we naar de rivier gegaan, een deel van de groep heeft daar een drankje gehad en zijn Jilke en ik voor de verandering maar eens vroeg(er) naar huis gegaan. Jaja, jullie geloven het bijna niet he... Maar eigenlijk was het gewoon niet meer zo gezellig toen we het restaurant hadden verlaten.

Woensdagmiddag ben ik met George (echte naam is niet uit te spreken, dus vandaar George) naar het Colosseum, het Forum en het Palatijn geweest. Dat was een erg leuk tripje en natuurlijk was het ook erg mooi. We hebben samen mooie foto's gemaakt en we weten nu (voor zover nog herkenbaar) wat de gebouwen in het Forum vroeger zijn geweest. Het palatijn bood een mooi uitzicht over het gehele forum en ook hier staan nog allerlei zeer vervallen residenties en woningen. Super om doorheen te wandelen, hoewel we alwel erg moe waren van al het wandelen...

Het was ook de middag dat Sam echt wegging en ik was best blij dat ik niet bij het 'grote afscheid' was aangezien dat toch lichtelijk emotioneel was voor de rest. Die gingen daarna dan ook een borrel halen en ik heb ze nog even opgezocht. Die avond is iedereen vroeg naar huis gegaan omdat de stemming niet geweldig was en iedereen nog moe was van de dag ervoor. Weer twee mensen minder...

Donderdagmiddag na school heb ik heerlijk in de zon gelegen op ons dakterras. Een prima dutje gedaan zodat ik weer opgeladen was voor school. Want er stond ons een leuke avond te wachten. Wij waren uitgenodigd voor deopen-mic avond in de Ierse Pub (vlakbij Stazione Termini). Het bleek om een verlaten straat te gaan met slechts 1 kroeg en natuurlijk was dat de Ierse pub, die vreemd genoeg wel in mijn toeristenboekje stond. De open-mic was erg leuk, veel verschillende mensen die muziek speelden en sommige zelfs ook erg goed. Wat ook fijn was, was dat er bekende muziek werd gespeeld waarbij iedereen mee ging zingen. Na dit feestje ging een deel van hen nog door, naar een minikroegje in de buurt. Dit is eigenlijk een kroeg waarvan je lid moet zijn omdat er na 2 uur niet meer geschonken mag worden in Italie. Maar een van de jongens met wie wij daar heen gingen was Italiaans en kende die mensen, dus was het geen probleem. Het was echt een heel klein en donker kroegje. We hebben hier nog een biertje gedronken en genoten van de speciale plek. Wat nog wel een leuk feitje is over de Italiaan die ons hier binnen heeft gebracht is dat hij heel goed en accentloos engels spreekt, maar hij kan het ook met een Italiaans accent doen... Echt om je te bescheuren is het wanneer hij dat doet.

Vrijdag zijn Jilke en ik na school voor de verandering (?) maar naar het strand gegaan. Ik was heel erg moe dus wilde ik graag een dutje doen. Ik was er blijkbaar aan toe, want ik heb gewoon twee uren geslapen op het strand... Best goed eigenlijk. Alleen was ik daarna verbrand in mijn knieholtes... Maar gelukkig is dat bij mij snel over en wordt het dan bruin. 's Avonds was het alweer een laatste avond van een aantal mensen dus zijn we uit eten geweest bij een door hen gekozen restaurant in Trastevere. Het diner viel behoorlijk tegen en ik was boos op de gastheer omdat hij ons een liter wijn heeft aangesmeerd en toen met 0,75l aan kwam zetten. Heel goed aan deze plek was echter dat er om de hoek optredens van drie verschillende Italiaanse bands bleken te zijn. Hier hebben we met zijn allen naar gekeken tot het einde en ik vond het echt geweldig!

Omdat we in de buurt van de St. Pieter waren zijn we na de optredens daar naartoe gelopen voor een nachtview op de prachtige Basiliek. En ik kan jullie verzekeren dat hij erg mooi is bij nacht. Na enig klooien met mijn camera had ik het ook voor elkaar om een mooie foto te maken, dus die zal ik jullie ook snel laten zien!

Op zaterdag stond er niet zoveel op het programma. Jilke en ik hebben dus heerlijk uitgeslapen, uitgebreid ontbeten en zijn toen naar de San Giovanni in Laterno gegaan. Een erg indrukwekkende kerk waar ook een dienst bezig was. Deze kerk heeft ook een ergmooi binnenplaatsje. Het was zeker de moeite waard en mogelijk gaan we nog terug om alles rondom de kerk nog goed te bestuderen.

Zaterdagavond stond voor het eerst een beachclub op het programma! Karl had geregeld dat we ergens op de gastenlijst stonden (COOL), wat ons gelukkig 20 euro gescheeld heeft. Dat was zeker super omdat we niet precies wisten welke stop het was en we daardoor3 stops te vroeg waren uitgestapt; dit betekendeeerst 40minuten wandelen!!!Maar ons eerste drankje was alsnog 15 euro (drankje+exitcard) en daarna betaalde je 10 euro per drankje. Wij hebben allemaal maar één drankje gehad. Toch was het een leuke avond en de club was mooi, inclusief zwembad, palmboompjes en mooie houten zitjes. Alleen de VJ was heel irritant, die hield gewoon niet meer op met ouwehoeren, dus muziek was nauwelijks hoorbaar. Gelukkig was er nog een ander deel met old-skool muziek. Uiteindelijk hebben we toen de tent dicht ging een ontbijtje gescoord en zijn toen met de eerste metro/trein terug gegaan naar Rome. Rond 6 uur zijn we heerlijk gaan slapen!

Gisteren zijn we naar de Via Appia Antica gegaan en hebben de catacomben van San Callisto bezocht.Dit is een grote begraafplaats voor allerlei mensen uit deperiode van 200 tot 400 n.Chr., waaronder 15 pausen uit die tijd.De catacomben waren erg indrukwekkend. Helaas moesten we mee met een rondleiding waar ongeveer 40 mensen aan meededen, veel te druk!!! Helaas was het een beetje regenachtig dus hebben we verder eigenlijk niets gezien van de Via Appia Antica. Mogelijk moet ik nog een keer terug, maar de tijd begint inmiddels te dringen. Toen we bij station Piramide terug waren wilde iedereen wel graag naar huis en iedereen is dan ook heel erg vroeg gaan slapen. Heerlijk.

Reacties

Reacties

Willeke

IK KOM NAAR JE TOE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Willeke

Heb jij mij een reismee account gegeven? Ik had er al lang een man! Hahaha! kusje

Marjon

Heeey Katolina!
Veel plezier de komende tijd met Willeke!

Kxs Marjon

sophie

aaah klinkt zo heerlijk... rome.. :(!
xxx baci en heel veel plzier met reizen!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!