Katolina's Travels

Het laatste stukje Perugia

De laatste dagen in Perugia zal ik nog even kort aanhalen. Na het laatste verhaal had ik aangegeven dat ik waarschijnlijk die avond naar een festival in de buurt zou gaan met Willeke.

Het eerste deel daarvan is wel gelukt, ik ben naar het festival geweest, maar het tweede deel 'samen met Willeke' is misgegaan. We zijn namelijk in twee verschillende auto's gegaan. Ik ging in de snelle racewagen bij Cristian waar slechts twee personen in konden. En Wil ging bij de rest in. Toen we in de auto zaten vertelde Cris mij dat de anderen eerst nog zouden gaan eten en dat wij hen later zouden treffen in het dorpje Solomeo. Ik vond dat prima dus gingen wij eerst alleen naar het festival. Eerst een gewelig ritje gemaakt in de snelle cabrio (sorry weet geen merk oid meer, alleen dat ie rood was:P)Het was daar erg leuk, iedereen was aan het eten en drinken aan lange tafels en het stadje en de mensen warenerg leuk aangekleed, met kaarsen aan de muur, bedienend personeel in middeleeuwse kleding. Ik heb een tijdje naar kinderen gekeken die een dansuitvoering dedenen waarvan sommige heel goed waren. Daarna hebben we een drankje gedronken op een mooi terrasje. Alleen duurde het wel erg lang voor de rest kwam... Willeke en ik elkaar bellen en ze bleken er erg lang over te doen en eigenlijk ineens helemaal niet meer naar Solomeo te willen komen. Beetje belachelijk, maargoed toen zei ik tegen Cris dat wij dan maar naar hen moesten gaan. Hij wilde alleen eerst nog iets laten zien. Hij heeft mij naar een prachtig uitzichtpunt gebracht (ja, ja, toendacht hij ook romantisch te moeten worden, maar dat heb ik wel afgewimpeld...) en daar hebben we een tijdje overPerugia by night staan kijken. Was erg mooi. Toen weterugkwamen bij de boerderij was Willeke er eerst nog niet, maar binnenvijf minuten kwam die ook aan gelukkig. Het was een rare avond geworden enhet was toch wel prettig elkaar tezien. Dus hebben we op de camping nog maar een biertje gedronken en nog wat lol gemaakt.

De volgende dag zijn we naar Assisi geweest. En ik ben werkelijk verliefd geworden op deze stad. Het is daar echt heel erg mooi. Alles ziet er middeleeuws uit qua stijl, maar aan de andere kant is alles heel erg goed onderhouden dus ziet het er soms juist ook heel nieuw uit. Vanuit Assisi kun je ook perfecte uitzichten genieten...Toen we in het warme weer erg dorst kregen zijn we ook op een geweldig terrasje gaan zitten met een geweldig uitzicht. Dus wij gingen er van uit dat we wel 6 euro per drankje moesten gaan betalen, maar ook hier verraste Assisi ons, voor twee drankjes waren we slechts 5 euro kwijt!!! Wij hebben in Assisi verder verschillende prachtige kerken bezichtigd en zijn als laatste zo ongeveer naar het hoogste punt van de stad gelopen, wat een behoorlijke klim was, om naar het kasteel Rocca Maggiore te gaan. Dit kasteel was erg leuk om te zien, maar vooral het 360 graden zicht op alle bergen en dallen rondom de stad was schitterend! Het was zeker de moeite waard om helemaal naar boven te lopen!!! Daarnaast waren er een groep jongemannen bezig te oefenen voor een show met vlaggen, dus van die training hebben we ook even mee mogen genieten, erg tof om te zien.

We waren 's avonds erg laat dus we hebben op het station een MacDonalds snel wat te eten gehaald, in de bus opgegeten en door het donker een redelijk spannende wandeling naar de camping gemaakt. Er vliegen in die omgeving namelijk veel vleermuizen en Willeke dacht ook ratten te horen. Maar ook dat hebben we overleefd. Die avond nog even mijn tas gepakt en vroeg naar bed gegaan.

De laatste dag in Perugia zouden we nog naar de chocoladefabriek en naar een wijnmaker. Dus wij vroeg uit bed om te reserveren voor de chocoladefabriek omdat we van andere hadden gehoord dat je alleen dan een tour door de fabriek kan krijgen. Maar helaas, het was zaterdag dus ze waren niet open... Toen is Wil lekker teruggegaan naar bed en ben ik heerlijk bij het zwembad gaan liggen. Rond half één waren we op zoek naar de fietsen om naar de wijnmakerij te gaan. Maar toen ik iemand vroeg waar de fietsen waren en uitlegde waarvoor ik die ging gebruiken werd ons verteld dat ze (natuurlijk) aan siesta doen en niet open waren tussen 13 en 15. Om 15.40 zou onze trein naar Florence vertrekken dus gingen we ook dat niet meer redden. Toen hebben we besloten maar direct naar de campingin Florence te gaan. We konden nog net de eerstvolgende trein halen dus dan als de wiedeweer gedaan (goddank had ik mijn tas de vorige avond al gepakt...)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!